Képesség/fajleírások
1 / 1 oldal
Képesség/fajleírások
Képesség Faj Rendszer
Minden karakter alkotáskor 1 képesség és 1 faj választható szabadon az alábbi listából. Minden karakter az életkorának megfelelő szinten birtokolja a képességét, faji sajátosságait az alábbiak szerint.
1. szint - Alapszakos növendékek (7-11 év)
2. szint - Középiskola tanoncok (12-17 év)
3. szint - Egyetemi hallgatók (18-20 év)
4. szint - Gyakornokok (21-22 év)
5. szint - Felnőtt mágusok
Főnix (Faj)
Ősi, misztikus faj, amely régen a kihalás szélén állt, hiszen sokan vadásztak rájuk, mivel - egy legenda szerint - minden egyes porcikájukat átjárja a mágia. Kinézetük emberi, nincs más alakjuk, az évszázadok során tökéletesen beilleszkedtek, csupán nagyon ritka és kivételes esetekben fedik fel képességeiket. Még a Meradiában sem tudnak arról, hogy léteznek, hiába akad néhány diák eme fajból.
1. szint: Fogékonyabbak a jövő rezdüléseire, a szervezetük hamarabb leküzdi a betegségeket. A sebeik egy-két nap alatt begyógyulnak, de ha a sérülésük súlyos, az emberekhez hasonló ellátást igényelnek.
2. szint: Megérzik a hozzájuk közel álló emberek hangulatát, mindezt anélkül, hogy látnák rajta. Random képek villannak be számukra a jövőről, néhány másodperc erejéig. A sebeik egy nap leforgása alatt semmivé lesznek.
3. szint: Ellenállóak a tűzzel szemben, nehezebben égetik meg őket a lángok és a meleget is sokkal jobban viselik. Télen gyengülnek valamennyit, fáradékonyabbak, betegesebbek, ha sokat tartózkodnak odakinn. A gyógyulási képességeik kiteljesednek, kisebb sérülések pillanatok alatt eltűnnek, míg a súlyosabbak is csupán egy-két napot vesznek igénybe.
4. szint: Nagyobb lángok sem égetik meg őket, képesek másokat is kézrátétellel gyógyítani. Némi gyakorlás után tudatosan irányíthatják a jövőbelátásukat, habár nem olyan pontosak, mint egy látó, tévedhetnek is. A súlyos sérüléseiket is pillanatok alatt rendbe hozza a szervezetük. Megérzik mások közeledő halálát, bár a kiváltó okokat nem képesek felfedni.
5. szint: Képesek feltámadni a halálból, de mindezt csupán háromszor tehetik meg. A hozzájuk közel álló embereket is képesek feltámasztani, de csupán akkor, ha a halál beállta óta nem telt el 24 óra és csupán három személlyel tehetik ezt meg. Mindegyik alkalom után rengeteg pihenésre van szüksége és az ereje is megcsappan valamilyen szinten.
Látnok(Képesség)
Habár sokan összekeverik a jövőbelátással, a két képesség nem ugyanaz. A látnokok ereje sokkal megbízhatóbb, pontosabb, mint egy jósnőé és távolabb is ellát a jövőbe.
1. szint: Könnyedén megérzik mások hangulatát, hiszen igen erőteljes empatikus képességekkel rendelkeznek. Egy-egy tárgyat megérintve meg tudják mondani annak a múltját, szóval igen hasznos, ha egy ereklyevadász ezzel a képességgel rendelkezik.
2. szint: Nem csak megérzik, hanem teljes mértékben át is érzik a velük egy légtérben tartózkodó emberek hangulatát és fájdalmát, emiatt pedig gyakran kerülik a társaságot és vannak egyedül. Szerencsére, egy idő után képesek ezt irányítani, de gyakorolniuk kell, meg kell tanulniuk kizárni magukból az emberek érzelmeit/érzéseit. Ebben egy mentálmágus hatalmas segítségükre lehet.
3. szint: Ezen a szinten már megjelennek a látnoki képességek is, amelyek itt még irányíthatatlanok. Kéretlenül jönnek, éles képek formájában, vagyis az azt látó illető pontosan meg tudja állapítani, hogy kivel és hol történnek az események, de pontos időpontot nem tud mondani.
4. szint: Egyre gyakrabban képes tudatosan előidézni a látomásait és megfigyelni a részleteket is. Másokat megérintve láthatják az adott személy múltjának fontosabb állomásait is.
5. szint: Teljes mértékben uralja a képességét és tudatosan hívhatja elő a látomásait is, ehhez csupán meg kell érinteni azt a tárgyat/személyt, akiről információt szeretne gyűjteni.
Megjegyzés:
A jövőbelátás szintén képesség, annyi különbséggel, hogy ők csupán segítséget igénybe véve képesek jósolni (teafű olvasás, jósgömb, stb...). Néha ők is kapnak konkrét látomásokat, de csupán nagyon ritka esetekben és utána nem emlékeznek rá, mit is mondtak pontosan. Szintén rendelkeznek empatikus képességekkel, de sokkal kisebb mértékben, mint a látnokok.
Hárpia: (faj)
Kiváló elmemanipulátorok, ezért nem árt vigyázni velük. Pillantásukkal és táncukkal képesek megdelejezni, bűvkörükbe vonni másokat. Képesek valamilyen szinten irányítani a tüzet, habár - mivel eme képességük szoros összefüggésben van az érzelmeikkel - nem mindig tudatosan teszik azt.
1. szint: Ők az egyetlen olyan faj, ahol ezen a szinten még nem ütközik ki annyira a mágiájuk. Heves, érzelmi kirohanások esetén kisebb robbanások, pukkanások fordulhatnak elő a környezetükben. Sírásukat hallva a közelükben állókon egyfajta kellemetlen érzelmi állapot lehet úrrá, amely azonnal megszűnik, amint a hárpia elhallgat.
2. szint: Kisebb mértékben kontrollálni tudják a tűzmágiájukat és a saját hasznukra fordítani azt. Az érzelmek remek szakértői, ha erős szemkontaktust alakítanak ki másokkal, képessé válnak megismerni az adott személy legnagyobb félelmét.
3. szint: Még ezen a szinten is előfordulhatnak kellemetlen helyzetek a tűzmágiájukból kifolyólag, hiszen a hárpia legnagyobb bilincse a saját csapongó érzelmi élete. Kiváló szeretők, ha valakit megcsókolnak, abból kitörölnek minden negatív, depresszív érzést egy időre, ezért a csókjuk egyfajta "függőséget" is okozhat egyesek számára.
4. szint: Hárpia-tánc: delejező, mágikus tánc, amelyet lehetetlen nem végignézni. Minél többen vannak, annál erőteljesebb, de egy esetében is rengeteg mágia szabadul fel, amely egy az egyben a nézők érzelmeire hat. Képesek felvenni a hárpia alakjukat, ezáltal több mágikus erőhöz jutva, de az alakváltás hátránya, hogy nagyon kimeríti őket, szóval csakis akkor teszik meg, ha ők vagy valaki más a környezetükben veszélyben van. Ha sok időt töltenek valakinek a társaságában, az illetőre akaratlanul is kivetítik a hangulatok (ha egy hárpia szomorú, a vele együtt lévő is az lesz, ha örül valaminek, a másik is azt teszi).
5. szint: Az utolsó szinten kiváló tűzmágusok, de nem olyan szinten, mint egy elemi mágus. Képessé válnak az érzelmeik ügyes uralására. Képesek tudatosan használni a hárpia alakjukat és csakis azt előhívni, amire éppen szükségük van (például szárnyak a repüléshez). Befolyásolni tudják, kire hasson a csókjuk és kire nem. A szépségük teljes mértékben kiteljesedik, ők azok, akik a kor előrehaladtával csak szebbek lesznek.
A hárpiák különböző, megbűvölt ékszerekkel tartják kordában az erejüket,
Szfinx (Faj)
Misztikus faj, csak kevesen tudnak a létezésükről. Próbálják nem nagy dobra verni származásukat, bár kivételes műveltségük, és gyors tanulási képességeik ezt nem mindig teszik könnyűvé számukra, ahogy a beilleszkedést sem. Emberi alakban mutatkoznak többnyire, de magasabb szinten egy oroszlán alakját is felvehetik, ha veszélyben érzik magukat, vagy szeretteiket.
1. szint: Gyorsabban értenek meg dolgokat, az átlagos gyerekeknél. Általában 9-10 éves korukra már befejezik az alap éveiket az iskolában. Jó érzékük van a mágikus és mugli tárgyakhoz. Könnyen jönnek rá a működéséi elvre.
2. szint: Lényegesen gyorsabban tanulnak társaiknál, ezért a közép iskolai éveiket átlagosan 14-15 éves korukra fejezik be. Viszont nehezen illeszkednek be a gyakori évfolyam, és csoport váltások miatt. Egyesek számára ridegnek tűnhetnek. Egy-egy tárgy megérintésével nem csak a működésükre jöhetnek rá, de bevillanhatnak nekik egy-egy érzés, vagy kép a tárgy alkotójáról, vagy előző tulajdonosáról, noha nem olyan pontossággal, mint egy látónál.
3. szint: Némileg lassul a tanulási ütemük, de így is 17-18 éves korukra befejezhetik az egyetemet. Vizuális memóriájuk segítségével bonyolult ábrákat is könnyen jegyeznek meg, vagy jönnek rá összefüggésekre. Képesek egy oroszlán érzékeivel felmérni a környezetüket. Pl. jobb látás a sötétben, jobb szaglás.
4. szint: Képesek 19-20 éves korukra befejezni a gyakornok éveiket is. Viszont az idő múlásával a nagy társaságok egyre inkább nyomasztják őket. Kevés barárjuk, és családjuk társaságát keresik inkább. Számukra nyomasztó, szinte kezelhetetlen pl. egy nagy iskolai bál, vagy rendezvény. Képesek egy oroszlán gyorsaságával futni, és erejük is vetekszik vele.
5. szint: Felnőttként legendásak a műveltségükről, és szakmai kiválóságukról, de gyakran éppen a saját maximalizmusuk miatt jönnek ki nehezen a környezetükkel. Képesek egy oroszlán alakját is felvenni. Az általuk alkotott tárgyakat, csapdákat, varázslatokat, elképesztő bonyolultságuk miatt, csak magasan képzett varázslók képesek kezelni/megtörni.
Tűzmágus (képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
1. szint: Képes az akaratával kisebb lángokat idézni, egyszerre több gyertyát meggyújtani. Jól viseli a hideget, mivel képes melegen tartani önmagát, így akár télen is lazábban öltözhet. Telekinetikus képességekkel rendelkezik, az akaratával kisebb (pár gramm, max 1 kg súlyú) tárgyakat mozgathat. Fogékonyabb a pálca nélküli varázslatra, szóval érdemes erre is külön hangsúlyt fektetni.
2. szint: A puszta tekintetével képes mások számára kellemetlen, égető érzést kelteni és kézben tartható tárgyakat annyira felmelegíteni, hogy az illető, aki tartja, forrónak érezhesse azokat. Könyveket telekinetikus úton is képes mozgatni, ahogy kisebb dolgokat is (nagyobb kő, teli dobozok, stb). Kisebb pajzsot képes maga elé idézni, pálca nem szükséges hozzá. Még a nagyobb meleget is jól viseli, sose izzad.
3. szint: Ezen a szinten az egyszerűbb varázslatokat képesnek kell lenniük pálca nélkül is elvégezni. Teljes testet védő pajzsot képes maga köré idézni, amely pár perc erejéig igen komoly védelmet nyújt számára. Képes telekinetikusan meglökni, fellökni egy embert és komolyabb égéseket is okozni másoknak, kisebb területeken.
4. szint: Mágikus tűzgyűrűt képes egy adott terület köré vonni, amelyen csakis az léphet át, aki számára ő engedélyezi, mindenki másnak ártanak ezek a lángok. A tűz-alapú varázslatok ellen teljes mértékben ellenálló, csakis egy másik tűzmágus képes őt megsebezni, de tudni kell, hogy minden, tűz által okozott sérülésből hamarabb felépül. A telekinetikus képessége segítségével már képes nagyobb tárgyakat is mozgatni, de csakis a földön csúsztatva (asztal, szekrény, stb...).
5. szint: Teljes mértékben uralja ezt az elemet, a tűz már semmilyen szinten sem képes megsebezni. Az ellene használt, tűz-alapú mágiákat képes egyszerűen semmissé tenni vagy az azt használó ellen fordítani. A varázslataihoz nem szükséges pálcát használnia.
Szirén: (faj)
Jól ismert faj. Az iskola melletti tóban egy kisebb városállamuk is megtalálható. Így a nemesibb szírén családok már a Meradia Akadémián taníttatják a gyermekeiket, noha az alsóbb társadalmi osztályokban ez még nem feltétlen elterjedt divat. Az iskola számos szökőkúttal, tavacskával, és medencével rendelkezik itt-ott, a sellő tanulók, és tanárok vízigényének kielégítésére. Köthetnek vegyes házasságot, bár ezt többnyire a többi sellő nem nézi jó szemmel. Az ilyen házasságból született gyermek többnyire szintén sellő lesz, de előfordulhat hogy a másik fajhoz tartozik, ha erősebbek voltak azok a gének.
1. szint: Mivel lételemük a víz, a Meradiában gyakran viszik le őket úszni, főleg a fiatalabbakat. A vízben a sérüléseik (kisebb vágások, horzsolások) pillanatok alatt rendbe jönnek. Sokkal vonzóbbak, mint az átlag ember. A víz irányítása alapvető számukra, fiatalkoruk ellenére is a kisujjukban van.
2. szint: Kiválóan zenélnek, természetes érzékük van a dallamokhoz, hangokhoz, amellyel gyakran képesek hisztérikus embereket pillanatok alatt megnyugtatni, a vízben őshonos állatokat szelidíteni és sok emberben kellemes emlékeket feltámasztani. Minden szírénnek – emberi füllel – gyönyörű hangja van, habár fajtársaik teljes mértékben immunisak rá.
3. szint: Lassabban öregszenek, mint mások, hosszú életet mondhatnak magukénak. Tehetségesek a gyógyításban és jól kiismerik magukat a szárazföldön is, képesek előre érzékelni a nagyobb katasztrófákat is (földrengés, árvíz, hurrikán), ezzel több ember életét is megmentve. Az időjárás kisebb változásaira is érzékenyek, előre meg tudják mondani, mikor éppen milyen idő várható.
4. szint: Szirén-ének: minden faj közül a sellők hangmágiája a legerősebb. A víz alatt emberi füllel kibírhatatlan, de a felszínen csodálatos dallama van, mindenkire, aki hallja, nyugtató/gyógyító hatása van, bár inkább hat a lélekre, semmint a fizikai testre.
5. szint: Képesek befolyásolni az időjárást. Mind a felszínen, mind a vízben komfortosan mozognak, kiváló érzékük van a víz alatti világban található gyógynövényekhez.
Vízmágus: (képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
1. szint: Mivel elemük a víz, ezért a járás után szinte azonnal képesek megtanulni úszni is. Képesek a víz alatt hosszabb időt is eltölteni levegő nélkül. A tűzmágussal ellentétben ő a hideget viseli jobban, hiszen a jég és a víz az eleme. Mint minden elemi mágus, ő is hamar elsajátítja a pálca nélküli varázslást.
2. szint: A víz az érzelmeket szimbolizálja, szóval elég erős empatikus képességekkel rendelkezik. Hamar ráhangolódik mások érzelmeire. Képes mindenféle vizet megfagyasztani és lepörögnek róla a kisebb ártások/rontások. Jól hall a víz alatt, az ő fülét nem bántja a sellők hangja, ugyanakkor szintén immunis a hangmágiájukra.
3. szint: Ha valakivel erős szemkontaktust teremt, perceken belül meg tudja róla állapítani, igazat mond-e vagy sem, ehhez különleges érzékük van. A szírénekhez hasonlóan, ő is képes pára pajzsot idézni, amely visszaveri a különböző varázslatokat.
4. szint: Jégből és vízből képes magának fegyvereket idézni, maximum egy tőr méretében. Különösebb tanulás nélkül is kiváló úszókká válnak és sokkal gyorsabban mozognak a vízben, mint egy hétköznapi ember.
5. szint: Sellő és emberi alakot is magáénak tudhat, képes megtanulni a sellők által használt mágiák 80%-át. Vizes közegben - a szírénekhez hasonlóan - sokkal gyorsabban gyógyul.
Elf (Faj)
Kevésbé közismert faj, mint a szírének, de azért lehet velük találkozni. Többnyire nem verik nagy dobra a származásuk, de nem is tagadják le. Ritkán keverednek más fajúakkal, de ha ez megtörténik, akkor jellemzően egyik vagy másik faj képességeit örökölik az utódok.
1. szint:Képesek mások álmaiban megjelenni és érzékelni is azt, de nem tudnak kapcsolatba lépni az illetővel. Tehetségesek a térmágiában, ha nagyon koncentrálnak, meg tudják határozni a keresett személy tartózkodási helyét, mindehhez szükséges egy személyes tárgy.
2. szint: Magasabb szintre tudják emelni a mások álmaiban való felbukkanást, tudatosan irányíthatják, mely személlyel szeretnének kapcsolatba lépni és kommunikálhatnak is vele az álmában, akár egy kómás beteggel is.
3. szint: Az érzékek befolyásolásának mesterei. Hangokat hallatnak, szagokat/illatokat érzékeltetnek, ha akarnak. Veleszületett tehetségük van a hoppanáláshoz.
4. szint: Itt már saját testük más helyre való kivetülését is meg tudják oldani, mindent hallanak, tökéletesek kémkedésre, őket szinte lehetetlen érzékelni. Ezt az állapotot azonban csupán pár percig képesek fenntartani, nem tovább, a fizikai testük pedig védtelen, úgyhogy ajánlatos biztonságos helyet keresniük, amíg ezt teszik.
5. szint: A kivetülés sokkal erőteljesebb, ezen a szinten már bármit meg tudnak érinteni (könyvet lapozhatnak, írhatnak, stb.). Meg tudják szólítani azt, akit szeretnének, miközben mások továbbra se hallják a hangjukat. Az illúziómágia mesterei. Mindenhova hoppanálhatnak, ahova mások nem.
Kiffar (Faj)
Ősi faj. Maguk sem tudják mióta élnek az emberek közt, de tökéletesen képesek elvegyülni. Egyetlen fura ismertető jegyük, hogy 16 évesen kapnak egy kánjukra jellemző tetoválást. Így pontosan tudják egymásról, hogy ki honnan származik.
1. szint: Nagyon empatikusak, könnyen hangolódnak rá mások érzéseire. Ráadásul imádnak tárgyakat bütykölni. Már kicsiként is jó nyelvérzékük van. Néhány hónap alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet.
2. szint: Ha úgy akarják láthatatlanná is vállhatnak. Néha elkaphatnak egy-egy gondolatfoszlányt, emlékképet másoktól. Ösztönösen jól használják a mágikus, és mugli tárgyakat is. Random képek villanhatnak be az előző tulajdonosról. Ha több tulajdonos volt már, ez akár igen zavaró is lehet, a képek, érzések, benyomások irányíthatatlanul összefolynak. Akár néhány hét alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet.
3. szint: Tudatosan olvashatnak gondolatot, de mentális ellenállás van ellene. Csak nagyon erős mentális ellenállással képesek hazudni nekik. Az általuk készített tárgyak kétszer olyan hatékonyak, mint másokéi. Kifejezett érzékük van a pálca készítéshez. Akár néhány nap alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet. Ha hozzáérnek valakihez, érzik ha rokona valakinek, de nem tudják milyen fokon.
4. szint: Képesek akár gondolatokat is elültetni valaki fejében, ezt az illető úgy érzékeli, hogy az a saját ötlete volt. Nem lehet hazudni nekik. Ember alakban is tudnak repülni, de nem túl hosszan. Jó érzékük van a történelemhez. Ha úgy akarják, és hozzá érnek egy relikviához, ereklyéhez, vagy tárgyhoz, akkor képek villannak be a tárgy tulajdonosairól, azok érzéseiről, koncentrálással ezt akár irányíthatják is. Ha emberhez érnek, megmondhatják kik voltak a közvetlen felmenőik, meg tudják mondani a rokonsági fokokat is két ember közt.
5. szint: Néhány óra alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet, elég hallgatniuk az anyanyelvi beszélőket. Így felnőtt korukra elképesztően sok nyelven képesek megtanulni gyakorlatilag anyanyelvi szinten. Ha úgy akarják, és hozzá érnek egy relikviához, ereklyéhez, vagy tárgyhoz, akkor képek villannak be a hozzá köthető történelmi korról. Ha emberhez érnek, az akár többszáz évvel ezelőtti ősei életéből is lehetnek bevillanásai.
Ithori (faj)
Ősi faj, mely főleg mocsárvidékeken, misztikus erdőkben szeret élni. Amióta a mugli technológia térnyerésére került sor egyre ritkábban találkozni velük. Legalábbis egyre kevésbé felismerhető módon. Büszkék arra, hogy a Természet Őreinek nevezik magukat. Ezért szinte kivétel nélkül a Jáde csoportba kerülnek. Azt mondják egy ithori halálakor fává változik.
1. szint: Igen fogékonyak a természet rezdüléseire. Kora gyermekkortól jól ismerik a környezetük növény, és állatvilágát. Illetve igen jól tájékozódnak. Csak nagyon nehezen tévednek el természeti környezetben. Megérzik a körülöttük lévő élőlények hangulatát. Fájdalmát. Ettől ők is könnyen letargiába eshetnek.
2. szint: Képesek egy általuk választott állat valamely érzékét felvenni. Pl. sas látását. (később ez az állat nem változhat, ha sas, akkor csak annak az érzékeivel bír) Nem tévednek el természeti környezetben. Nem csak megérzik a körülöttük lévő állatokat, de képesek a szemükkel látni, az ő érzékeikkel érzékelni a külvilágot. Az állatok és növények kisebb sérüléseit képesek kézrátétellel gyógyítani. Megérzik, hogy természeti katasztrófa közeledik, de csak percekkel előtte.
3. szint: Képesek egy általuk választott állat teljes, vagy részleges alakját felvenni. Ha természeti környezetben vannak, vagy olyan helyen ahol sok pl. a szobanövény, akkor teljesen képesek álcázni magukat. Természetes mérgek csak nagyon nagy koncentrációban hatnak rájuk. Nehéz megmérgezni őket. Az állatok és növények súlyosabb sérüléseit is képesek kézrátétellel gyógyítani. Képesek a környezetükben lévő állatokat segítségül hívni, vagy növényeket irányítani (pl. indák lekötözik az ellenfelét)
4. szint: Természeti környezetben kétszer olyan gyorsan gyógyulnak, mint a normális emberek. Megérzik, hogy természeti katasztrófa közeledik, de órákkal előtte, így van ideje figyelmeztetést leadni. Mérgek egyáltalán nem hatnak rájuk, nem lehet megmérgezni őket. Ellenben ők könnyen készítenek specifikus gyógyfőzeteket, és mérgeket is. Nem egy kiváló bájital mester került ki közülük.
5. szint: Természeti környezetben háromszor olyan gyorsan gyógyulnak, és kétszer olyan gyorsan mozognak, mint egy átlag ember. Akár halálos sebből is képesek felgyógyítani állatokat, növényeket. Maguk és társaik köré természeti pajzsot vonhatnak. Naponta egyszer megidézhetnek egy tetszőleges bestiát, mely képes harcolni, vagy rendelkezik a faji sajátosságokkal. Pl. occamy méretváltoztató képessége.
Ketár (faj)
Misztikus faj, mely ritkán mutatkozik. Társadalmi rendszerükről keveset tudni. Egy biztos, jártasak a harcművészetekben, igen büszkék, és remek érzékük van az időjárás mágiákhoz. Különösen az időjárás befolyásoláshoz. Nem kötelezően, de a legtöbb esetben a Rubin vagy a Zafír csoportban találják meg a helyüket az iskola falai közt.
1. szint: Kisgyermek kortól tanulják a harcművészetet. Kétszer olyan gyorsak, és erősek mint a normál emberek. Pusztakezes harcban szinte legyőzhetetlenek. Ráéreznek az időjárásra, tudják hogy 24 órán belül milyen időjárási viszonyokkal kell számolni. Ebben sosem tévednek. Kis mértékben képesek befolyásolni az elemeket. Pl. egy pohár vizet jéggé fagyasztani, vagy enyhe szellőt idézni a fülledt tanterembe.
2. szint: Jártasságot szereznek a fegyveres harcművészetekben. Háromszor olyan gyorsak és erősek, mint a normál emberek. Tudják milyen idő lesz a héten. Nagyobb mértékben képesek befolyásolni az elemeket, de nem annyira, mint mondjuk a vízmágus. Képesek kis mértékben az időjárást is befolyásolni. Pl. kisebb területen, ahol épp csöpög az eső, kisüt a nap.
3. szint: Felismerik a csapdákat, melyeket könnyen átlátnak és hatástalaníthatnak. Szinte bármiből készíthetnek fegyvert. Nem túl nagy területen és mértékben képesek befolyásolni az időjárást. Vihart, vagy célzottan villámokat idézhetnek, vagy oszlathatnak fel. Befolyásolhatják a napfényt, akár egy sugárba összegyűjtve felgyújhatnak valamit, vagy úgy törik meg maguk körül, hogy láthatatlanok legyenek, de csak pár percre. Ha megmozdulnak vége az illúziónak.
4. szint: Szinte bármiből készíthetnek fegyvert. Nagy mértékben képesek befolyásolni az időjárást, akár nagyobb területen is. Vihart, vagy célzottan villámokat idézhetnek, vagy oszlathatnak fel. Ha elszívják egy villám, vagy vihar energiáját feloszlatva azt, azzal akár gyógyíthatják is saját magukat.
5. szint: Célzottan tudnak gömvillámmal támadni. Ez akár halálos is lehet. Az ellenfele közvetlen néhány centis környezetét képesek annyira lehűteni, vagy felforrósítani, hogy azzal komoly sérüléseket okozzanak. Olyan mértékben képesek befolyásolni az elemeket, hogy akár vízen járhatnak, vagy lebeghetnek a levegőben.
Totem mágus (képesség)
Többnyire a Jáde csoportba tartozó, erős természet mágiákkal megáldott személyek képesek elsajátítani ezt a mágia típust. Persze szigorú tanári felügyelet alatt, mert esetenként veszélyes is lehet.
1. szint: Részlegesen vagy egészen képesek felvenni egy általuk meghatározott állat formáját. (Nem mágikus állatét) Elkészítenek egy totemet, melyen keresztül képesek maguk mellé idézni egy diaomont, egy segítő állatot. Ez első szinten csak egy féle alakot tud felvenni, de képes a beszédre, és bár gazdája lényének egy része, önálló akarattal rendelkezik. A totem készülhet bármiből, fa, kő, csont stb. mindig egyedi személyes varázstárgy. Viszont ha megsemmisül, a diamon is. Ez a gazdának is fizikai fájdalommal, akár eszméletvesztéssel járhat.
2. szint: Részlegesen vagy egészben fel tud venni három féle meghatározott állati alakot. (Nem mágikus állatét) A diamonjuk akár három különböző alak közül választhat, hogy éppen melyikben van kedve lenni. Nem csak a beszédre, de arra is képes, hogy megsokszorozza magát, de csak 6 db másolatot tud magáról készíteni. (Nem mágikus állatok) Egyszerűbb állatokkal, pl. házi macska a diamonok képesek szót érteni, és fordítani a gazdájuknak.
3. szint: Részlegesen vagy egészben fel tud venni 4 féle állati alakot, ezekből egy lehet mágikus állát, pl. főnix. Ilyenkor bír ennek az állatnak egy meghatározott különleges képességével, pl. gyógykönny. Diamonjuk 6 féle alakot tud felvenni, és sokszorozódáskor akár 12 is lehet belőlük. Magasabb rendű, akár mágikus állatokkal is kommunikálhat, pl. occamy.
4. szint: Részlegesen vagy egészben fel tud venni 5 féle állati alakot, ezekből egy lehet mágikus állát, de annak minden képességével. Daimonjuk 10 féle alakot tud felvenni, ebből egy lehet mágikus is. Korlátlan tudnak sokszorózódni. Gazdájuk a diamon hangos fordítása nélkül is képes ráhangolódni az állatokra, érti őket. Így könnyen képesek bestiákat is szelídíteni. A diamon és gazdája jó összhangban képesek együtt pusztán koncentrációval állatok kisebb sérüléseit begyógyítani.
5. szint: Diamonjunk bármilyen alakot felvehet szabadon. Gazdájukkal koncentrációval az állatok bármilyen súlyosságú sérülését, betegégét képesek gyógyítani. Képesek a környék állatait maguk mellé hívni segítségül. Vagy a totemen keresztül a mágus ráhangolódhat egy kiválasztott állatra, és képes az ő bőrébe bújva érzékelni a külvilágot. pl. látni egy sas szemén át. Akár irányíthatja is ezt az állatot.
Földmágus:(képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
A föld és az idő irányítása. Kiváló időmágusok, habár emiatt szigorú erőkorlátokkal élnek, amelyet csakis a haláluk árán oldhatnak fel.
1. szint: Egyetlen érintésükkel képesek kisebb köveket porrá változtatni, a növények növekedését felgyorsítani. A hallásuk tökéletes, a körülöttük lévő épületek apró rezdüléseit is észlelik, ezáltal pedig kihallgathatják, mit beszélnek a másik szobában.
2. szint: Itt már megjelenik az idő irányítása is. Le tud lassítani folyamatokat, de ez még csak a növényeken működik. Ha az adott növényt megérinti, annak a kiszáradása lelassul, így lehet némi esély arra, hogy meg lehet még menteni. A hallása még inkább kiélesedik, amikor épületen belül tartózkodik, ha pedig a szabadban van, a tenyerét a földre helyezve képes érzékelni, hogy van-e valaki a közelben. Ez viszont itt még elég bizonytalan, hiszen nem tudja pontosan meghatározni, hogy embert vagy állatot érzékel-e.
3. szint: Az idő lassítása személyeken is működik. Egy ember mozgását pár másodperc erejéig le tudja lassítani annyira, hogy időt nyerjen magának. Az illető, akit lelassít, mindent érzékel, de - hacsak nem védi ki előzőleg a varázslatot - képtelen mit tenni ellene.
4. szint: Pár perc erejéig képes bárkit mozdulatlanná dermeszteni egy teremben, de egyszerre maximum csak 5 embert. Nagyobb sziklákat is képes porrá omlasztani és bármi mást is, aminek köze van a földhöz (fából készült bútorokat, növényeket, stb). A hallásuk a szabadban és az épületeken belül is maximálisan működik, ezen a szinten már nem szükséges a talajt megérintenie, 200 m-es körben bárkit észlelhet, még a legapróbb neszt is.
5. szint: Összeomló épületeket képes fél órára megfagyasztani, majd porrá változtatni. Az időt vissza tudja forgatni pár perccel, de ez azt az áldozatot követeli tőle, hogy a saját éveiből kell feláldoznia (10 másodpercért 10 évvel kell fizetnie). Egy egész teremnyi embert képes mozdulatlanná dermeszteni negyed óráig, akik semmit sem érzékelnek mindebből. Tanulás nélkül is kiválóan értenek a növényekhez.
Légmágus (képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
A földmágusokhoz hasonlóan ők is képesek az időmágiára, de a légmágusok minden folyamatot felgyorsítanak, előre tekernek.
1. szint: Az érzékeik élesebbek, főleg a szaglásuk. A legapróbb illatokat/szagokat is hamar érzékelik, ha egy szobában vannak annak forrásával. Képesek papírkönnyűségű tárgyakat (borítékokat, lapokat lebegtetni). Pennával anélkül is írhatnak, hogy azt megfognák.
2. szint: Szellőt teremthetnek maguk körül, a levegő hőmérsékletét felmelegíthetik pár fokkal. Az időmágia révén képessé válnak egyes folyamatok felgyorsítására (pl. a földmágusnál vett növény kiszáradását nem lassítják, hanem felgyorsítják). Ajtókat, ablakokat képesek a légmágia segítségével becsapni.
3. szint: A szaglásuk mellett a hallásuk is felerősödik, ezen a szinten pedig a saját testükre is hatással lehet a képességük. Az időmágia révén egy ember sebességének kétszeresére gyorsulhatnak fel, azonban alapjáraton is sokkal fürgébbek, ügyesebb mozgásúak. Hamar tanulnak, de nem zsenik.
4. szint: Gyorsak, mint a szél. A futásban nincs párjuk, nevetve lehagynak mindenkit. Tanórákon is jól jön ez a tulajdonságuk, hiszen villámsebesen írnak pl. A saját testük változásait is felgyorsíthatják (a hajuk megnő pillanatok alatt, lefogynak, meghíznak). Mindenféle betegséget sokkal hamarabb kihevernek, mint mások.
5. szint: A levegő irányítása, befolyásolása. Akkora széllökést generálhatnak, amely másokat vagy a földhöz vág vagy akadályoz az előre haladásban. Forgószelet teremthetnek maguk körül, amellyel mindenféle átkot, ártást kivédhetnek hosszú perceken keresztül. A levegőnek hála, pálca nélkül is fel tudják erősíteni a saját és a maguk hangját is.
Lélekmágia (képesség):
Erőteljes gyógymágia, amely a testet és a lelket hivatott helyretenni. Önmagát nem tudja gyógyítani, de ha kristályból készült ékszert visel magán az kapcsolatba lép a viselője mágiájával és egyfajta láthatatlan/észlelhetetlen védelmet nyújt számára a fizikai sérülések ellen.
1. szint: Érintés útján enyhe mértékben csillapíthatják a test és a lélek fájdalmát. Az ezt a képességet birtokló személy ritkán lesz beteg, de ugyanúgy megsérülhet, mint bárki más. Önmagát nem képes gyógyítani.
2. szint: A látnokokhoz hasonlóan erős empatikus készségekkel rendelkezik, habár egy gyógymágus esetében ez sokkal hamarabb kiteljesedik és némileg keveredik is az elfek képességeivel, hiszen az álmok útján is tud másokkal érintkezni, habár igen sok gyakorlást igényel részéről, hogy ezt elsajátíthassa, míg az elfek viszonylag könnyedén megtehetik.
3. szint: Nagyobb fájdalmat is enyhíthet érintés útján (fejfájás, fogfájás), kisebb sebeket teljes mértékben gyógyíthat, míg a nagyobbakat összehúzhatja annyira, hogy a gyógyítása ne jelentsen különösebb gondot számára.
4. szint: Ha valakire érzelmileg ráhangolódik (kapcsolat, rokonság útján), betekintést nyerhet az illető lelkivilágába, de csakis abban az esetben, ha az érintett személy ebbe beleegyezik. Az igen erős empátia révén szavak nélkül is meg tudja állapítani, ki milyen ellátásra szorul. Kínzó, gyötrő fájdalmat teljes mértékben meg tud szüntetni és egy haldokló utolsó perceit fájdalommentessé tenni.
5. szint: Kisebb-nagyobb sebeket nyom nélkül eltüntet, de a súlyos, életveszélyes sérüléseket csakis igen komoly áron kezelheti. Ebben az esetben ugyanis a saját, mágikus energiájából ad át a betegnek, amely annyira kiszippanthatja az életerejét, hogy akár kómába is kerülhet. Kristálymágia segítségével sokkal hatékonyabb lehet a gyógymágia területén, eme drágakő pedig mágikus védelmet nyújt számára minden fizikai sérülés ellen.
Mentálmágus: (képesség)
Ezzel a képességgel szinte biztosan az Amnetiszt csoportba fog kerülni az adott karakter. Szigorú tanári felügyelet alatt fejleszthető.
1. szint: Néha akaratlanul elkaphat érzéseket, gondolatokat másoktól, de ezt nem tudja tudatosan irányítani. Hangja barátságos, bizalmat keltő, ezért könnyen barátkozik, de nem képes ezzel másokat befolyásolni.
2. szint: Néha tudatosan is elkaphatnak gondolatokat, érzéseket. Könnyen hangolódnak rá másokra. Nehéz nekik hazudni, megérzik a hátsó szándékot. Hangjával úgy tud játszani, hogy azzal képes bizalmat kelteni, Így akár vigaszt nyújthatnak, rá vehetnek valamire, de akár menekülésre is késztethetnek.
3. szint: Tudatosan irányítják a gondolatolvasást, de csakis abban az esetben, ha az adott személyt már évek óta ismerik. Érzékelik, ha figyelik, követik őket, akkor is ha nem látja az illetőt, bár a pontos irányt nem képes meghatározni.
4. szint: Képes a gondolatolvasásra, akár ismeretlenek esetében is, de nem tud visszanézni teljes eseményeket, történéseket. Ha valaki figyeli őket, akár láthatatlanul, vagy állati alakban, akkor is meg tudja mondani, hogy pontosan hol van az illető. Fókusz kristály segítségével komoly illúziókat kelthetnek. Képesek elérni, hogy mások újra éljék az emlékeiket, ő pedig - miközben ezt szemléli - teljes mértékben átéli az adott személy akkori lelkiállapotát (ezt nem képes kizárni, csakis az ötödik szinten).
5. szint: Akár 3 személyt is manipulálhatnak egyszerre, de csakis akkor, ha az illetők nem rendelkeznek mentális képességekkel. Fókusz kristály segítségével növelhetik az erejüket. Emlék módosítás: ha úgy ítélik meg, akkor képesek valaki emlékeit módosítani, vagy éppen törölni. Némi telekinézissel is rendelkeznek, kisebb tárgyakat képesek a puszta akaratukkal mozgatni. Élete folyamán egyetlen személlyel képes megosztani a saját átélt élményeit és érzéseit, úgy hogy az illető is átérezze, amit ő érzett akkor.
Alakváltó mágus: (képesség)
Nem túl gyakori képesség. De általában öröklődik, ha valamely felmenő rendelkezett vele. Állítólag legendák szólnak egy Alakváltó Rend létezéséről, ahova csak ilyen képességgel rendelkezőket vesznek be. De ennek léte nem bizonyított.
1. szint: Képes kis mértékben változtatni a megjelenésén, pl. haj, szem, bőr szín. Azonban ezt gyakran nem tudatosan teszi, inkább a különböző érzelmei hatására. Valamivel gyorsabb reflexei vannak mint a kortársainak.
2. szint: Tudatosabban irányítják a változásaikat, azonban ha elragadják az érzelmek őket, így is megeshet magától is a dolog. Képesek hasonló alakot felvenni, mint akit kiszemeltek, de nem képesek a pontos utánzásra. Képesek módosítani a hangjukat valamilyen szinten, de pontosan még nem, csak annyira, hogy mélyebb, magasabb, erősebb, lágyabb tónusú hangjuk legyen). Kétszer gyorsabbak a reflexeik a kortársaiknál, kivételes egyensúly érzékük van.
3. szint: Teljesen tudatosan irányítják az alakváltást. Akár egy konkrét személyt is leutánozhatnak. Csak az illető személy közeli ismerősei veszik észre a különbséget. Hangjukat is képesek változtatni, pl. férfi hang helyett nőire, de egy adott emberét még konkrétan nem. Rendkívül gyors reflexeik, és kimagasló egyensúly érzékük van, amiből szinte lehetetlen kibillenteni őket. Kétszer erősebbek fizikálisan, mint az átlag emberek. Képesek azonnal egyszeri látás után bármilyen mozgást leutánozni, megtanulni. (pl. tánc koreográfia, harc művészeti mozdulatok)
4. szint: Akár konkrét személyt képesek tökéletesen utánozni, és a hangját is lemásolni. (Feltéve, hogy hallotta beszélni előtte az illetőt). De csak emberét Képesek akár állati hangokat is utánozni. Részlegesen felvenni egy-egy állati testrészt. Pl. sas szem. Háromszor erősebbek egy átlag embernél. Szinte soha nem törik csontjuk, mert automatikusan jól tompítva esnek (kb. mint a macskák talpra esése) Felvehetnek olyan karizmatikus, vagy szép alakot, hogy mindenki rájuk figyeljen egy teremben.
5. szint: Képesek akár félhumanoid fajokat is másolni (kentaur, szírén). Képesek olyan jelentéktelennek tűnő alakot választani, hogy szinte beleolvadnak a környezetbe. Csak akkor figyelnek fel rájuk, ha ők úgy döntenek, hogy kilépnek a „jellegttelenségből”. Minél tovább tartanak, minél bonyolultabb formákat, pl. kentaur, annál kimerítőbb számukra, egy idő után elkezd szétesni az álca. Sosem tudnak egy félhumandoid faj képességeivel is bírni. Pl. lehet szírén alakja egy tóban, de nem képes használni képességként a szírén éneket.
Megjegyzések:
A képességek leírása nem teljes, mivel nem került bele minden, de bárkinek szabad kezet adunk abban, hogy a játéktéren azzal egészítse ki, amivel szeretné, a mi leírásaink mentén haladva. Nyilván egy 11 éves, elemi mágus diák nem fog tudni homokpajzsot idézni maga elé, de pl. egy 15-17 éves már meg fog tudni alkotni egy kisebb pajzsot. Ez külön nem került bele, de minden a fantáziátok kérdése és bízunk abban, hogy mindannyian képesek lesztek reálisan kezelni.
A Rubin-csoport diákjai esetében nagyon fontos, hogy tanulják a pálca nélküli, nonverbális varázslatot és mire végeznek az iskolával, jó esetben el is sajátítják azt, erre külön figyeljetek
1. szint - Alapszakos növendékek (7-11 év)
2. szint - Középiskola tanoncok (12-17 év)
3. szint - Egyetemi hallgatók (18-20 év)
4. szint - Gyakornokok (21-22 év)
5. szint - Felnőtt mágusok
Főnix (Faj)
Ősi, misztikus faj, amely régen a kihalás szélén állt, hiszen sokan vadásztak rájuk, mivel - egy legenda szerint - minden egyes porcikájukat átjárja a mágia. Kinézetük emberi, nincs más alakjuk, az évszázadok során tökéletesen beilleszkedtek, csupán nagyon ritka és kivételes esetekben fedik fel képességeiket. Még a Meradiában sem tudnak arról, hogy léteznek, hiába akad néhány diák eme fajból.
1. szint: Fogékonyabbak a jövő rezdüléseire, a szervezetük hamarabb leküzdi a betegségeket. A sebeik egy-két nap alatt begyógyulnak, de ha a sérülésük súlyos, az emberekhez hasonló ellátást igényelnek.
2. szint: Megérzik a hozzájuk közel álló emberek hangulatát, mindezt anélkül, hogy látnák rajta. Random képek villannak be számukra a jövőről, néhány másodperc erejéig. A sebeik egy nap leforgása alatt semmivé lesznek.
3. szint: Ellenállóak a tűzzel szemben, nehezebben égetik meg őket a lángok és a meleget is sokkal jobban viselik. Télen gyengülnek valamennyit, fáradékonyabbak, betegesebbek, ha sokat tartózkodnak odakinn. A gyógyulási képességeik kiteljesednek, kisebb sérülések pillanatok alatt eltűnnek, míg a súlyosabbak is csupán egy-két napot vesznek igénybe.
4. szint: Nagyobb lángok sem égetik meg őket, képesek másokat is kézrátétellel gyógyítani. Némi gyakorlás után tudatosan irányíthatják a jövőbelátásukat, habár nem olyan pontosak, mint egy látó, tévedhetnek is. A súlyos sérüléseiket is pillanatok alatt rendbe hozza a szervezetük. Megérzik mások közeledő halálát, bár a kiváltó okokat nem képesek felfedni.
5. szint: Képesek feltámadni a halálból, de mindezt csupán háromszor tehetik meg. A hozzájuk közel álló embereket is képesek feltámasztani, de csupán akkor, ha a halál beállta óta nem telt el 24 óra és csupán három személlyel tehetik ezt meg. Mindegyik alkalom után rengeteg pihenésre van szüksége és az ereje is megcsappan valamilyen szinten.
Látnok(Képesség)
Habár sokan összekeverik a jövőbelátással, a két képesség nem ugyanaz. A látnokok ereje sokkal megbízhatóbb, pontosabb, mint egy jósnőé és távolabb is ellát a jövőbe.
1. szint: Könnyedén megérzik mások hangulatát, hiszen igen erőteljes empatikus képességekkel rendelkeznek. Egy-egy tárgyat megérintve meg tudják mondani annak a múltját, szóval igen hasznos, ha egy ereklyevadász ezzel a képességgel rendelkezik.
2. szint: Nem csak megérzik, hanem teljes mértékben át is érzik a velük egy légtérben tartózkodó emberek hangulatát és fájdalmát, emiatt pedig gyakran kerülik a társaságot és vannak egyedül. Szerencsére, egy idő után képesek ezt irányítani, de gyakorolniuk kell, meg kell tanulniuk kizárni magukból az emberek érzelmeit/érzéseit. Ebben egy mentálmágus hatalmas segítségükre lehet.
3. szint: Ezen a szinten már megjelennek a látnoki képességek is, amelyek itt még irányíthatatlanok. Kéretlenül jönnek, éles képek formájában, vagyis az azt látó illető pontosan meg tudja állapítani, hogy kivel és hol történnek az események, de pontos időpontot nem tud mondani.
4. szint: Egyre gyakrabban képes tudatosan előidézni a látomásait és megfigyelni a részleteket is. Másokat megérintve láthatják az adott személy múltjának fontosabb állomásait is.
5. szint: Teljes mértékben uralja a képességét és tudatosan hívhatja elő a látomásait is, ehhez csupán meg kell érinteni azt a tárgyat/személyt, akiről információt szeretne gyűjteni.
Megjegyzés:
A jövőbelátás szintén képesség, annyi különbséggel, hogy ők csupán segítséget igénybe véve képesek jósolni (teafű olvasás, jósgömb, stb...). Néha ők is kapnak konkrét látomásokat, de csupán nagyon ritka esetekben és utána nem emlékeznek rá, mit is mondtak pontosan. Szintén rendelkeznek empatikus képességekkel, de sokkal kisebb mértékben, mint a látnokok.
Hárpia: (faj)
Kiváló elmemanipulátorok, ezért nem árt vigyázni velük. Pillantásukkal és táncukkal képesek megdelejezni, bűvkörükbe vonni másokat. Képesek valamilyen szinten irányítani a tüzet, habár - mivel eme képességük szoros összefüggésben van az érzelmeikkel - nem mindig tudatosan teszik azt.
1. szint: Ők az egyetlen olyan faj, ahol ezen a szinten még nem ütközik ki annyira a mágiájuk. Heves, érzelmi kirohanások esetén kisebb robbanások, pukkanások fordulhatnak elő a környezetükben. Sírásukat hallva a közelükben állókon egyfajta kellemetlen érzelmi állapot lehet úrrá, amely azonnal megszűnik, amint a hárpia elhallgat.
2. szint: Kisebb mértékben kontrollálni tudják a tűzmágiájukat és a saját hasznukra fordítani azt. Az érzelmek remek szakértői, ha erős szemkontaktust alakítanak ki másokkal, képessé válnak megismerni az adott személy legnagyobb félelmét.
3. szint: Még ezen a szinten is előfordulhatnak kellemetlen helyzetek a tűzmágiájukból kifolyólag, hiszen a hárpia legnagyobb bilincse a saját csapongó érzelmi élete. Kiváló szeretők, ha valakit megcsókolnak, abból kitörölnek minden negatív, depresszív érzést egy időre, ezért a csókjuk egyfajta "függőséget" is okozhat egyesek számára.
4. szint: Hárpia-tánc: delejező, mágikus tánc, amelyet lehetetlen nem végignézni. Minél többen vannak, annál erőteljesebb, de egy esetében is rengeteg mágia szabadul fel, amely egy az egyben a nézők érzelmeire hat. Képesek felvenni a hárpia alakjukat, ezáltal több mágikus erőhöz jutva, de az alakváltás hátránya, hogy nagyon kimeríti őket, szóval csakis akkor teszik meg, ha ők vagy valaki más a környezetükben veszélyben van. Ha sok időt töltenek valakinek a társaságában, az illetőre akaratlanul is kivetítik a hangulatok (ha egy hárpia szomorú, a vele együtt lévő is az lesz, ha örül valaminek, a másik is azt teszi).
5. szint: Az utolsó szinten kiváló tűzmágusok, de nem olyan szinten, mint egy elemi mágus. Képessé válnak az érzelmeik ügyes uralására. Képesek tudatosan használni a hárpia alakjukat és csakis azt előhívni, amire éppen szükségük van (például szárnyak a repüléshez). Befolyásolni tudják, kire hasson a csókjuk és kire nem. A szépségük teljes mértékben kiteljesedik, ők azok, akik a kor előrehaladtával csak szebbek lesznek.
A hárpiák különböző, megbűvölt ékszerekkel tartják kordában az erejüket,
Szfinx (Faj)
Misztikus faj, csak kevesen tudnak a létezésükről. Próbálják nem nagy dobra verni származásukat, bár kivételes műveltségük, és gyors tanulási képességeik ezt nem mindig teszik könnyűvé számukra, ahogy a beilleszkedést sem. Emberi alakban mutatkoznak többnyire, de magasabb szinten egy oroszlán alakját is felvehetik, ha veszélyben érzik magukat, vagy szeretteiket.
1. szint: Gyorsabban értenek meg dolgokat, az átlagos gyerekeknél. Általában 9-10 éves korukra már befejezik az alap éveiket az iskolában. Jó érzékük van a mágikus és mugli tárgyakhoz. Könnyen jönnek rá a működéséi elvre.
2. szint: Lényegesen gyorsabban tanulnak társaiknál, ezért a közép iskolai éveiket átlagosan 14-15 éves korukra fejezik be. Viszont nehezen illeszkednek be a gyakori évfolyam, és csoport váltások miatt. Egyesek számára ridegnek tűnhetnek. Egy-egy tárgy megérintésével nem csak a működésükre jöhetnek rá, de bevillanhatnak nekik egy-egy érzés, vagy kép a tárgy alkotójáról, vagy előző tulajdonosáról, noha nem olyan pontossággal, mint egy látónál.
3. szint: Némileg lassul a tanulási ütemük, de így is 17-18 éves korukra befejezhetik az egyetemet. Vizuális memóriájuk segítségével bonyolult ábrákat is könnyen jegyeznek meg, vagy jönnek rá összefüggésekre. Képesek egy oroszlán érzékeivel felmérni a környezetüket. Pl. jobb látás a sötétben, jobb szaglás.
4. szint: Képesek 19-20 éves korukra befejezni a gyakornok éveiket is. Viszont az idő múlásával a nagy társaságok egyre inkább nyomasztják őket. Kevés barárjuk, és családjuk társaságát keresik inkább. Számukra nyomasztó, szinte kezelhetetlen pl. egy nagy iskolai bál, vagy rendezvény. Képesek egy oroszlán gyorsaságával futni, és erejük is vetekszik vele.
5. szint: Felnőttként legendásak a műveltségükről, és szakmai kiválóságukról, de gyakran éppen a saját maximalizmusuk miatt jönnek ki nehezen a környezetükkel. Képesek egy oroszlán alakját is felvenni. Az általuk alkotott tárgyakat, csapdákat, varázslatokat, elképesztő bonyolultságuk miatt, csak magasan képzett varázslók képesek kezelni/megtörni.
Tűzmágus (képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
1. szint: Képes az akaratával kisebb lángokat idézni, egyszerre több gyertyát meggyújtani. Jól viseli a hideget, mivel képes melegen tartani önmagát, így akár télen is lazábban öltözhet. Telekinetikus képességekkel rendelkezik, az akaratával kisebb (pár gramm, max 1 kg súlyú) tárgyakat mozgathat. Fogékonyabb a pálca nélküli varázslatra, szóval érdemes erre is külön hangsúlyt fektetni.
2. szint: A puszta tekintetével képes mások számára kellemetlen, égető érzést kelteni és kézben tartható tárgyakat annyira felmelegíteni, hogy az illető, aki tartja, forrónak érezhesse azokat. Könyveket telekinetikus úton is képes mozgatni, ahogy kisebb dolgokat is (nagyobb kő, teli dobozok, stb). Kisebb pajzsot képes maga elé idézni, pálca nem szükséges hozzá. Még a nagyobb meleget is jól viseli, sose izzad.
3. szint: Ezen a szinten az egyszerűbb varázslatokat képesnek kell lenniük pálca nélkül is elvégezni. Teljes testet védő pajzsot képes maga köré idézni, amely pár perc erejéig igen komoly védelmet nyújt számára. Képes telekinetikusan meglökni, fellökni egy embert és komolyabb égéseket is okozni másoknak, kisebb területeken.
4. szint: Mágikus tűzgyűrűt képes egy adott terület köré vonni, amelyen csakis az léphet át, aki számára ő engedélyezi, mindenki másnak ártanak ezek a lángok. A tűz-alapú varázslatok ellen teljes mértékben ellenálló, csakis egy másik tűzmágus képes őt megsebezni, de tudni kell, hogy minden, tűz által okozott sérülésből hamarabb felépül. A telekinetikus képessége segítségével már képes nagyobb tárgyakat is mozgatni, de csakis a földön csúsztatva (asztal, szekrény, stb...).
5. szint: Teljes mértékben uralja ezt az elemet, a tűz már semmilyen szinten sem képes megsebezni. Az ellene használt, tűz-alapú mágiákat képes egyszerűen semmissé tenni vagy az azt használó ellen fordítani. A varázslataihoz nem szükséges pálcát használnia.
Szirén: (faj)
Jól ismert faj. Az iskola melletti tóban egy kisebb városállamuk is megtalálható. Így a nemesibb szírén családok már a Meradia Akadémián taníttatják a gyermekeiket, noha az alsóbb társadalmi osztályokban ez még nem feltétlen elterjedt divat. Az iskola számos szökőkúttal, tavacskával, és medencével rendelkezik itt-ott, a sellő tanulók, és tanárok vízigényének kielégítésére. Köthetnek vegyes házasságot, bár ezt többnyire a többi sellő nem nézi jó szemmel. Az ilyen házasságból született gyermek többnyire szintén sellő lesz, de előfordulhat hogy a másik fajhoz tartozik, ha erősebbek voltak azok a gének.
1. szint: Mivel lételemük a víz, a Meradiában gyakran viszik le őket úszni, főleg a fiatalabbakat. A vízben a sérüléseik (kisebb vágások, horzsolások) pillanatok alatt rendbe jönnek. Sokkal vonzóbbak, mint az átlag ember. A víz irányítása alapvető számukra, fiatalkoruk ellenére is a kisujjukban van.
2. szint: Kiválóan zenélnek, természetes érzékük van a dallamokhoz, hangokhoz, amellyel gyakran képesek hisztérikus embereket pillanatok alatt megnyugtatni, a vízben őshonos állatokat szelidíteni és sok emberben kellemes emlékeket feltámasztani. Minden szírénnek – emberi füllel – gyönyörű hangja van, habár fajtársaik teljes mértékben immunisak rá.
3. szint: Lassabban öregszenek, mint mások, hosszú életet mondhatnak magukénak. Tehetségesek a gyógyításban és jól kiismerik magukat a szárazföldön is, képesek előre érzékelni a nagyobb katasztrófákat is (földrengés, árvíz, hurrikán), ezzel több ember életét is megmentve. Az időjárás kisebb változásaira is érzékenyek, előre meg tudják mondani, mikor éppen milyen idő várható.
4. szint: Szirén-ének: minden faj közül a sellők hangmágiája a legerősebb. A víz alatt emberi füllel kibírhatatlan, de a felszínen csodálatos dallama van, mindenkire, aki hallja, nyugtató/gyógyító hatása van, bár inkább hat a lélekre, semmint a fizikai testre.
5. szint: Képesek befolyásolni az időjárást. Mind a felszínen, mind a vízben komfortosan mozognak, kiváló érzékük van a víz alatti világban található gyógynövényekhez.
Vízmágus: (képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
1. szint: Mivel elemük a víz, ezért a járás után szinte azonnal képesek megtanulni úszni is. Képesek a víz alatt hosszabb időt is eltölteni levegő nélkül. A tűzmágussal ellentétben ő a hideget viseli jobban, hiszen a jég és a víz az eleme. Mint minden elemi mágus, ő is hamar elsajátítja a pálca nélküli varázslást.
2. szint: A víz az érzelmeket szimbolizálja, szóval elég erős empatikus képességekkel rendelkezik. Hamar ráhangolódik mások érzelmeire. Képes mindenféle vizet megfagyasztani és lepörögnek róla a kisebb ártások/rontások. Jól hall a víz alatt, az ő fülét nem bántja a sellők hangja, ugyanakkor szintén immunis a hangmágiájukra.
3. szint: Ha valakivel erős szemkontaktust teremt, perceken belül meg tudja róla állapítani, igazat mond-e vagy sem, ehhez különleges érzékük van. A szírénekhez hasonlóan, ő is képes pára pajzsot idézni, amely visszaveri a különböző varázslatokat.
4. szint: Jégből és vízből képes magának fegyvereket idézni, maximum egy tőr méretében. Különösebb tanulás nélkül is kiváló úszókká válnak és sokkal gyorsabban mozognak a vízben, mint egy hétköznapi ember.
5. szint: Sellő és emberi alakot is magáénak tudhat, képes megtanulni a sellők által használt mágiák 80%-át. Vizes közegben - a szírénekhez hasonlóan - sokkal gyorsabban gyógyul.
Elf (Faj)
Kevésbé közismert faj, mint a szírének, de azért lehet velük találkozni. Többnyire nem verik nagy dobra a származásuk, de nem is tagadják le. Ritkán keverednek más fajúakkal, de ha ez megtörténik, akkor jellemzően egyik vagy másik faj képességeit örökölik az utódok.
1. szint:Képesek mások álmaiban megjelenni és érzékelni is azt, de nem tudnak kapcsolatba lépni az illetővel. Tehetségesek a térmágiában, ha nagyon koncentrálnak, meg tudják határozni a keresett személy tartózkodási helyét, mindehhez szükséges egy személyes tárgy.
2. szint: Magasabb szintre tudják emelni a mások álmaiban való felbukkanást, tudatosan irányíthatják, mely személlyel szeretnének kapcsolatba lépni és kommunikálhatnak is vele az álmában, akár egy kómás beteggel is.
3. szint: Az érzékek befolyásolásának mesterei. Hangokat hallatnak, szagokat/illatokat érzékeltetnek, ha akarnak. Veleszületett tehetségük van a hoppanáláshoz.
4. szint: Itt már saját testük más helyre való kivetülését is meg tudják oldani, mindent hallanak, tökéletesek kémkedésre, őket szinte lehetetlen érzékelni. Ezt az állapotot azonban csupán pár percig képesek fenntartani, nem tovább, a fizikai testük pedig védtelen, úgyhogy ajánlatos biztonságos helyet keresniük, amíg ezt teszik.
5. szint: A kivetülés sokkal erőteljesebb, ezen a szinten már bármit meg tudnak érinteni (könyvet lapozhatnak, írhatnak, stb.). Meg tudják szólítani azt, akit szeretnének, miközben mások továbbra se hallják a hangjukat. Az illúziómágia mesterei. Mindenhova hoppanálhatnak, ahova mások nem.
Kiffar (Faj)
Ősi faj. Maguk sem tudják mióta élnek az emberek közt, de tökéletesen képesek elvegyülni. Egyetlen fura ismertető jegyük, hogy 16 évesen kapnak egy kánjukra jellemző tetoválást. Így pontosan tudják egymásról, hogy ki honnan származik.
1. szint: Nagyon empatikusak, könnyen hangolódnak rá mások érzéseire. Ráadásul imádnak tárgyakat bütykölni. Már kicsiként is jó nyelvérzékük van. Néhány hónap alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet.
2. szint: Ha úgy akarják láthatatlanná is vállhatnak. Néha elkaphatnak egy-egy gondolatfoszlányt, emlékképet másoktól. Ösztönösen jól használják a mágikus, és mugli tárgyakat is. Random képek villanhatnak be az előző tulajdonosról. Ha több tulajdonos volt már, ez akár igen zavaró is lehet, a képek, érzések, benyomások irányíthatatlanul összefolynak. Akár néhány hét alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet.
3. szint: Tudatosan olvashatnak gondolatot, de mentális ellenállás van ellene. Csak nagyon erős mentális ellenállással képesek hazudni nekik. Az általuk készített tárgyak kétszer olyan hatékonyak, mint másokéi. Kifejezett érzékük van a pálca készítéshez. Akár néhány nap alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet. Ha hozzáérnek valakihez, érzik ha rokona valakinek, de nem tudják milyen fokon.
4. szint: Képesek akár gondolatokat is elültetni valaki fejében, ezt az illető úgy érzékeli, hogy az a saját ötlete volt. Nem lehet hazudni nekik. Ember alakban is tudnak repülni, de nem túl hosszan. Jó érzékük van a történelemhez. Ha úgy akarják, és hozzá érnek egy relikviához, ereklyéhez, vagy tárgyhoz, akkor képek villannak be a tárgy tulajdonosairól, azok érzéseiről, koncentrálással ezt akár irányíthatják is. Ha emberhez érnek, megmondhatják kik voltak a közvetlen felmenőik, meg tudják mondani a rokonsági fokokat is két ember közt.
5. szint: Néhány óra alatt elsajátíthatnak egy idegen nyelvet, elég hallgatniuk az anyanyelvi beszélőket. Így felnőtt korukra elképesztően sok nyelven képesek megtanulni gyakorlatilag anyanyelvi szinten. Ha úgy akarják, és hozzá érnek egy relikviához, ereklyéhez, vagy tárgyhoz, akkor képek villannak be a hozzá köthető történelmi korról. Ha emberhez érnek, az akár többszáz évvel ezelőtti ősei életéből is lehetnek bevillanásai.
Ithori (faj)
Ősi faj, mely főleg mocsárvidékeken, misztikus erdőkben szeret élni. Amióta a mugli technológia térnyerésére került sor egyre ritkábban találkozni velük. Legalábbis egyre kevésbé felismerhető módon. Büszkék arra, hogy a Természet Őreinek nevezik magukat. Ezért szinte kivétel nélkül a Jáde csoportba kerülnek. Azt mondják egy ithori halálakor fává változik.
1. szint: Igen fogékonyak a természet rezdüléseire. Kora gyermekkortól jól ismerik a környezetük növény, és állatvilágát. Illetve igen jól tájékozódnak. Csak nagyon nehezen tévednek el természeti környezetben. Megérzik a körülöttük lévő élőlények hangulatát. Fájdalmát. Ettől ők is könnyen letargiába eshetnek.
2. szint: Képesek egy általuk választott állat valamely érzékét felvenni. Pl. sas látását. (később ez az állat nem változhat, ha sas, akkor csak annak az érzékeivel bír) Nem tévednek el természeti környezetben. Nem csak megérzik a körülöttük lévő állatokat, de képesek a szemükkel látni, az ő érzékeikkel érzékelni a külvilágot. Az állatok és növények kisebb sérüléseit képesek kézrátétellel gyógyítani. Megérzik, hogy természeti katasztrófa közeledik, de csak percekkel előtte.
3. szint: Képesek egy általuk választott állat teljes, vagy részleges alakját felvenni. Ha természeti környezetben vannak, vagy olyan helyen ahol sok pl. a szobanövény, akkor teljesen képesek álcázni magukat. Természetes mérgek csak nagyon nagy koncentrációban hatnak rájuk. Nehéz megmérgezni őket. Az állatok és növények súlyosabb sérüléseit is képesek kézrátétellel gyógyítani. Képesek a környezetükben lévő állatokat segítségül hívni, vagy növényeket irányítani (pl. indák lekötözik az ellenfelét)
4. szint: Természeti környezetben kétszer olyan gyorsan gyógyulnak, mint a normális emberek. Megérzik, hogy természeti katasztrófa közeledik, de órákkal előtte, így van ideje figyelmeztetést leadni. Mérgek egyáltalán nem hatnak rájuk, nem lehet megmérgezni őket. Ellenben ők könnyen készítenek specifikus gyógyfőzeteket, és mérgeket is. Nem egy kiváló bájital mester került ki közülük.
5. szint: Természeti környezetben háromszor olyan gyorsan gyógyulnak, és kétszer olyan gyorsan mozognak, mint egy átlag ember. Akár halálos sebből is képesek felgyógyítani állatokat, növényeket. Maguk és társaik köré természeti pajzsot vonhatnak. Naponta egyszer megidézhetnek egy tetszőleges bestiát, mely képes harcolni, vagy rendelkezik a faji sajátosságokkal. Pl. occamy méretváltoztató képessége.
Ketár (faj)
Misztikus faj, mely ritkán mutatkozik. Társadalmi rendszerükről keveset tudni. Egy biztos, jártasak a harcművészetekben, igen büszkék, és remek érzékük van az időjárás mágiákhoz. Különösen az időjárás befolyásoláshoz. Nem kötelezően, de a legtöbb esetben a Rubin vagy a Zafír csoportban találják meg a helyüket az iskola falai közt.
1. szint: Kisgyermek kortól tanulják a harcművészetet. Kétszer olyan gyorsak, és erősek mint a normál emberek. Pusztakezes harcban szinte legyőzhetetlenek. Ráéreznek az időjárásra, tudják hogy 24 órán belül milyen időjárási viszonyokkal kell számolni. Ebben sosem tévednek. Kis mértékben képesek befolyásolni az elemeket. Pl. egy pohár vizet jéggé fagyasztani, vagy enyhe szellőt idézni a fülledt tanterembe.
2. szint: Jártasságot szereznek a fegyveres harcművészetekben. Háromszor olyan gyorsak és erősek, mint a normál emberek. Tudják milyen idő lesz a héten. Nagyobb mértékben képesek befolyásolni az elemeket, de nem annyira, mint mondjuk a vízmágus. Képesek kis mértékben az időjárást is befolyásolni. Pl. kisebb területen, ahol épp csöpög az eső, kisüt a nap.
3. szint: Felismerik a csapdákat, melyeket könnyen átlátnak és hatástalaníthatnak. Szinte bármiből készíthetnek fegyvert. Nem túl nagy területen és mértékben képesek befolyásolni az időjárást. Vihart, vagy célzottan villámokat idézhetnek, vagy oszlathatnak fel. Befolyásolhatják a napfényt, akár egy sugárba összegyűjtve felgyújhatnak valamit, vagy úgy törik meg maguk körül, hogy láthatatlanok legyenek, de csak pár percre. Ha megmozdulnak vége az illúziónak.
4. szint: Szinte bármiből készíthetnek fegyvert. Nagy mértékben képesek befolyásolni az időjárást, akár nagyobb területen is. Vihart, vagy célzottan villámokat idézhetnek, vagy oszlathatnak fel. Ha elszívják egy villám, vagy vihar energiáját feloszlatva azt, azzal akár gyógyíthatják is saját magukat.
5. szint: Célzottan tudnak gömvillámmal támadni. Ez akár halálos is lehet. Az ellenfele közvetlen néhány centis környezetét képesek annyira lehűteni, vagy felforrósítani, hogy azzal komoly sérüléseket okozzanak. Olyan mértékben képesek befolyásolni az elemeket, hogy akár vízen járhatnak, vagy lebeghetnek a levegőben.
Totem mágus (képesség)
Többnyire a Jáde csoportba tartozó, erős természet mágiákkal megáldott személyek képesek elsajátítani ezt a mágia típust. Persze szigorú tanári felügyelet alatt, mert esetenként veszélyes is lehet.
1. szint: Részlegesen vagy egészen képesek felvenni egy általuk meghatározott állat formáját. (Nem mágikus állatét) Elkészítenek egy totemet, melyen keresztül képesek maguk mellé idézni egy diaomont, egy segítő állatot. Ez első szinten csak egy féle alakot tud felvenni, de képes a beszédre, és bár gazdája lényének egy része, önálló akarattal rendelkezik. A totem készülhet bármiből, fa, kő, csont stb. mindig egyedi személyes varázstárgy. Viszont ha megsemmisül, a diamon is. Ez a gazdának is fizikai fájdalommal, akár eszméletvesztéssel járhat.
2. szint: Részlegesen vagy egészben fel tud venni három féle meghatározott állati alakot. (Nem mágikus állatét) A diamonjuk akár három különböző alak közül választhat, hogy éppen melyikben van kedve lenni. Nem csak a beszédre, de arra is képes, hogy megsokszorozza magát, de csak 6 db másolatot tud magáról készíteni. (Nem mágikus állatok) Egyszerűbb állatokkal, pl. házi macska a diamonok képesek szót érteni, és fordítani a gazdájuknak.
3. szint: Részlegesen vagy egészben fel tud venni 4 féle állati alakot, ezekből egy lehet mágikus állát, pl. főnix. Ilyenkor bír ennek az állatnak egy meghatározott különleges képességével, pl. gyógykönny. Diamonjuk 6 féle alakot tud felvenni, és sokszorozódáskor akár 12 is lehet belőlük. Magasabb rendű, akár mágikus állatokkal is kommunikálhat, pl. occamy.
4. szint: Részlegesen vagy egészben fel tud venni 5 féle állati alakot, ezekből egy lehet mágikus állát, de annak minden képességével. Daimonjuk 10 féle alakot tud felvenni, ebből egy lehet mágikus is. Korlátlan tudnak sokszorózódni. Gazdájuk a diamon hangos fordítása nélkül is képes ráhangolódni az állatokra, érti őket. Így könnyen képesek bestiákat is szelídíteni. A diamon és gazdája jó összhangban képesek együtt pusztán koncentrációval állatok kisebb sérüléseit begyógyítani.
5. szint: Diamonjunk bármilyen alakot felvehet szabadon. Gazdájukkal koncentrációval az állatok bármilyen súlyosságú sérülését, betegégét képesek gyógyítani. Képesek a környék állatait maguk mellé hívni segítségül. Vagy a totemen keresztül a mágus ráhangolódhat egy kiválasztott állatra, és képes az ő bőrébe bújva érzékelni a külvilágot. pl. látni egy sas szemén át. Akár irányíthatja is ezt az állatot.
Földmágus:(képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
A föld és az idő irányítása. Kiváló időmágusok, habár emiatt szigorú erőkorlátokkal élnek, amelyet csakis a haláluk árán oldhatnak fel.
1. szint: Egyetlen érintésükkel képesek kisebb köveket porrá változtatni, a növények növekedését felgyorsítani. A hallásuk tökéletes, a körülöttük lévő épületek apró rezdüléseit is észlelik, ezáltal pedig kihallgathatják, mit beszélnek a másik szobában.
2. szint: Itt már megjelenik az idő irányítása is. Le tud lassítani folyamatokat, de ez még csak a növényeken működik. Ha az adott növényt megérinti, annak a kiszáradása lelassul, így lehet némi esély arra, hogy meg lehet még menteni. A hallása még inkább kiélesedik, amikor épületen belül tartózkodik, ha pedig a szabadban van, a tenyerét a földre helyezve képes érzékelni, hogy van-e valaki a közelben. Ez viszont itt még elég bizonytalan, hiszen nem tudja pontosan meghatározni, hogy embert vagy állatot érzékel-e.
3. szint: Az idő lassítása személyeken is működik. Egy ember mozgását pár másodperc erejéig le tudja lassítani annyira, hogy időt nyerjen magának. Az illető, akit lelassít, mindent érzékel, de - hacsak nem védi ki előzőleg a varázslatot - képtelen mit tenni ellene.
4. szint: Pár perc erejéig képes bárkit mozdulatlanná dermeszteni egy teremben, de egyszerre maximum csak 5 embert. Nagyobb sziklákat is képes porrá omlasztani és bármi mást is, aminek köze van a földhöz (fából készült bútorokat, növényeket, stb). A hallásuk a szabadban és az épületeken belül is maximálisan működik, ezen a szinten már nem szükséges a talajt megérintenie, 200 m-es körben bárkit észlelhet, még a legapróbb neszt is.
5. szint: Összeomló épületeket képes fél órára megfagyasztani, majd porrá változtatni. Az időt vissza tudja forgatni pár perccel, de ez azt az áldozatot követeli tőle, hogy a saját éveiből kell feláldoznia (10 másodpercért 10 évvel kell fizetnie). Egy egész teremnyi embert képes mozdulatlanná dermeszteni negyed óráig, akik semmit sem érzékelnek mindebből. Tanulás nélkül is kiválóan értenek a növényekhez.
Légmágus (képesség: csakis tanulás útján, felügyelet mellett fejleszthető, vagyis aki bármelyik elemet is irányítja)
A földmágusokhoz hasonlóan ők is képesek az időmágiára, de a légmágusok minden folyamatot felgyorsítanak, előre tekernek.
1. szint: Az érzékeik élesebbek, főleg a szaglásuk. A legapróbb illatokat/szagokat is hamar érzékelik, ha egy szobában vannak annak forrásával. Képesek papírkönnyűségű tárgyakat (borítékokat, lapokat lebegtetni). Pennával anélkül is írhatnak, hogy azt megfognák.
2. szint: Szellőt teremthetnek maguk körül, a levegő hőmérsékletét felmelegíthetik pár fokkal. Az időmágia révén képessé válnak egyes folyamatok felgyorsítására (pl. a földmágusnál vett növény kiszáradását nem lassítják, hanem felgyorsítják). Ajtókat, ablakokat képesek a légmágia segítségével becsapni.
3. szint: A szaglásuk mellett a hallásuk is felerősödik, ezen a szinten pedig a saját testükre is hatással lehet a képességük. Az időmágia révén egy ember sebességének kétszeresére gyorsulhatnak fel, azonban alapjáraton is sokkal fürgébbek, ügyesebb mozgásúak. Hamar tanulnak, de nem zsenik.
4. szint: Gyorsak, mint a szél. A futásban nincs párjuk, nevetve lehagynak mindenkit. Tanórákon is jól jön ez a tulajdonságuk, hiszen villámsebesen írnak pl. A saját testük változásait is felgyorsíthatják (a hajuk megnő pillanatok alatt, lefogynak, meghíznak). Mindenféle betegséget sokkal hamarabb kihevernek, mint mások.
5. szint: A levegő irányítása, befolyásolása. Akkora széllökést generálhatnak, amely másokat vagy a földhöz vág vagy akadályoz az előre haladásban. Forgószelet teremthetnek maguk körül, amellyel mindenféle átkot, ártást kivédhetnek hosszú perceken keresztül. A levegőnek hála, pálca nélkül is fel tudják erősíteni a saját és a maguk hangját is.
Lélekmágia (képesség):
Erőteljes gyógymágia, amely a testet és a lelket hivatott helyretenni. Önmagát nem tudja gyógyítani, de ha kristályból készült ékszert visel magán az kapcsolatba lép a viselője mágiájával és egyfajta láthatatlan/észlelhetetlen védelmet nyújt számára a fizikai sérülések ellen.
1. szint: Érintés útján enyhe mértékben csillapíthatják a test és a lélek fájdalmát. Az ezt a képességet birtokló személy ritkán lesz beteg, de ugyanúgy megsérülhet, mint bárki más. Önmagát nem képes gyógyítani.
2. szint: A látnokokhoz hasonlóan erős empatikus készségekkel rendelkezik, habár egy gyógymágus esetében ez sokkal hamarabb kiteljesedik és némileg keveredik is az elfek képességeivel, hiszen az álmok útján is tud másokkal érintkezni, habár igen sok gyakorlást igényel részéről, hogy ezt elsajátíthassa, míg az elfek viszonylag könnyedén megtehetik.
3. szint: Nagyobb fájdalmat is enyhíthet érintés útján (fejfájás, fogfájás), kisebb sebeket teljes mértékben gyógyíthat, míg a nagyobbakat összehúzhatja annyira, hogy a gyógyítása ne jelentsen különösebb gondot számára.
4. szint: Ha valakire érzelmileg ráhangolódik (kapcsolat, rokonság útján), betekintést nyerhet az illető lelkivilágába, de csakis abban az esetben, ha az érintett személy ebbe beleegyezik. Az igen erős empátia révén szavak nélkül is meg tudja állapítani, ki milyen ellátásra szorul. Kínzó, gyötrő fájdalmat teljes mértékben meg tud szüntetni és egy haldokló utolsó perceit fájdalommentessé tenni.
5. szint: Kisebb-nagyobb sebeket nyom nélkül eltüntet, de a súlyos, életveszélyes sérüléseket csakis igen komoly áron kezelheti. Ebben az esetben ugyanis a saját, mágikus energiájából ad át a betegnek, amely annyira kiszippanthatja az életerejét, hogy akár kómába is kerülhet. Kristálymágia segítségével sokkal hatékonyabb lehet a gyógymágia területén, eme drágakő pedig mágikus védelmet nyújt számára minden fizikai sérülés ellen.
Mentálmágus: (képesség)
Ezzel a képességgel szinte biztosan az Amnetiszt csoportba fog kerülni az adott karakter. Szigorú tanári felügyelet alatt fejleszthető.
1. szint: Néha akaratlanul elkaphat érzéseket, gondolatokat másoktól, de ezt nem tudja tudatosan irányítani. Hangja barátságos, bizalmat keltő, ezért könnyen barátkozik, de nem képes ezzel másokat befolyásolni.
2. szint: Néha tudatosan is elkaphatnak gondolatokat, érzéseket. Könnyen hangolódnak rá másokra. Nehéz nekik hazudni, megérzik a hátsó szándékot. Hangjával úgy tud játszani, hogy azzal képes bizalmat kelteni, Így akár vigaszt nyújthatnak, rá vehetnek valamire, de akár menekülésre is késztethetnek.
3. szint: Tudatosan irányítják a gondolatolvasást, de csakis abban az esetben, ha az adott személyt már évek óta ismerik. Érzékelik, ha figyelik, követik őket, akkor is ha nem látja az illetőt, bár a pontos irányt nem képes meghatározni.
4. szint: Képes a gondolatolvasásra, akár ismeretlenek esetében is, de nem tud visszanézni teljes eseményeket, történéseket. Ha valaki figyeli őket, akár láthatatlanul, vagy állati alakban, akkor is meg tudja mondani, hogy pontosan hol van az illető. Fókusz kristály segítségével komoly illúziókat kelthetnek. Képesek elérni, hogy mások újra éljék az emlékeiket, ő pedig - miközben ezt szemléli - teljes mértékben átéli az adott személy akkori lelkiállapotát (ezt nem képes kizárni, csakis az ötödik szinten).
5. szint: Akár 3 személyt is manipulálhatnak egyszerre, de csakis akkor, ha az illetők nem rendelkeznek mentális képességekkel. Fókusz kristály segítségével növelhetik az erejüket. Emlék módosítás: ha úgy ítélik meg, akkor képesek valaki emlékeit módosítani, vagy éppen törölni. Némi telekinézissel is rendelkeznek, kisebb tárgyakat képesek a puszta akaratukkal mozgatni. Élete folyamán egyetlen személlyel képes megosztani a saját átélt élményeit és érzéseit, úgy hogy az illető is átérezze, amit ő érzett akkor.
Alakváltó mágus: (képesség)
Nem túl gyakori képesség. De általában öröklődik, ha valamely felmenő rendelkezett vele. Állítólag legendák szólnak egy Alakváltó Rend létezéséről, ahova csak ilyen képességgel rendelkezőket vesznek be. De ennek léte nem bizonyított.
1. szint: Képes kis mértékben változtatni a megjelenésén, pl. haj, szem, bőr szín. Azonban ezt gyakran nem tudatosan teszi, inkább a különböző érzelmei hatására. Valamivel gyorsabb reflexei vannak mint a kortársainak.
2. szint: Tudatosabban irányítják a változásaikat, azonban ha elragadják az érzelmek őket, így is megeshet magától is a dolog. Képesek hasonló alakot felvenni, mint akit kiszemeltek, de nem képesek a pontos utánzásra. Képesek módosítani a hangjukat valamilyen szinten, de pontosan még nem, csak annyira, hogy mélyebb, magasabb, erősebb, lágyabb tónusú hangjuk legyen). Kétszer gyorsabbak a reflexeik a kortársaiknál, kivételes egyensúly érzékük van.
3. szint: Teljesen tudatosan irányítják az alakváltást. Akár egy konkrét személyt is leutánozhatnak. Csak az illető személy közeli ismerősei veszik észre a különbséget. Hangjukat is képesek változtatni, pl. férfi hang helyett nőire, de egy adott emberét még konkrétan nem. Rendkívül gyors reflexeik, és kimagasló egyensúly érzékük van, amiből szinte lehetetlen kibillenteni őket. Kétszer erősebbek fizikálisan, mint az átlag emberek. Képesek azonnal egyszeri látás után bármilyen mozgást leutánozni, megtanulni. (pl. tánc koreográfia, harc művészeti mozdulatok)
4. szint: Akár konkrét személyt képesek tökéletesen utánozni, és a hangját is lemásolni. (Feltéve, hogy hallotta beszélni előtte az illetőt). De csak emberét Képesek akár állati hangokat is utánozni. Részlegesen felvenni egy-egy állati testrészt. Pl. sas szem. Háromszor erősebbek egy átlag embernél. Szinte soha nem törik csontjuk, mert automatikusan jól tompítva esnek (kb. mint a macskák talpra esése) Felvehetnek olyan karizmatikus, vagy szép alakot, hogy mindenki rájuk figyeljen egy teremben.
5. szint: Képesek akár félhumanoid fajokat is másolni (kentaur, szírén). Képesek olyan jelentéktelennek tűnő alakot választani, hogy szinte beleolvadnak a környezetbe. Csak akkor figyelnek fel rájuk, ha ők úgy döntenek, hogy kilépnek a „jellegttelenségből”. Minél tovább tartanak, minél bonyolultabb formákat, pl. kentaur, annál kimerítőbb számukra, egy idő után elkezd szétesni az álca. Sosem tudnak egy félhumandoid faj képességeivel is bírni. Pl. lehet szírén alakja egy tóban, de nem képes használni képességként a szírén éneket.
Megjegyzések:
A képességek leírása nem teljes, mivel nem került bele minden, de bárkinek szabad kezet adunk abban, hogy a játéktéren azzal egészítse ki, amivel szeretné, a mi leírásaink mentén haladva. Nyilván egy 11 éves, elemi mágus diák nem fog tudni homokpajzsot idézni maga elé, de pl. egy 15-17 éves már meg fog tudni alkotni egy kisebb pajzsot. Ez külön nem került bele, de minden a fantáziátok kérdése és bízunk abban, hogy mindannyian képesek lesztek reálisan kezelni.
A Rubin-csoport diákjai esetében nagyon fontos, hogy tanulják a pálca nélküli, nonverbális varázslatot és mire végeznek az iskolával, jó esetben el is sajátítják azt, erre külön figyeljetek
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.